Monika Nyckowska

Scenografka, autorka kostiumów i architektka. Absolwentka Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Anwterpii – jej dyplomowa kolekcja kostiumów otrzymała wyróżnienie oraz nominację do nagrody Hugo Roalandt’a. Skończyła studia na Wydziale Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Za dyplomowy projekt scenografii i kostiumów do „Wiśniowego sadu" A. Czechowa otrzymała nagrodę im. Jerzego Moskala w 2013 roku. Studiowała również na kierunku scenografii w École Nationale Supérieure d’Architecture de Paris-La Villette.

Jest autorką scenografii i kostiumów do spektakli: „Efekt” Lucy Prebble reż. Agnieszka Glińska, „inTreatment” reż. Łukasz Lewandowski, „Po co psuć i tak już złą atmosferę” Krzysztofa Szekalskiego w reżyserii Aleksandry Jakubczak i „Punkt Zero: Łaskawe” Janusza Opryńskiego, „Barocco” Anny Godowskiej (współautorka kostiumów), performance „Polowanie" Weroniki Pelczyńskiej, „#jaś #i #małgosia” oraz „KIM" Michała Szymaniaka wyreżyserowanych przez Elżbietę Deptę w ramach Terenu TR. Odbyła staż w Troubleyn w Antwerpii przy kostiumach do najnowszej produkcji Jana Fabre „Belgian ruls/Belgium ruls".

Pracowała jako drugi scenograf przy produkcjach filmów pełnometrażowych i teatrów telewizji. Brała udział w wystawie podczas II Festiwalu Nowej Scenografii w Centrum Scenografii Polskiej w Muzeum Śląskim w Katowicach oraz w wystawie „Capita M" w Antwerpii.

Powiązane spektakle