Zuzanna Bojda

Absolwentka wydziału Reżyserii Dramatu, (specjalizacja dramaturgia) w krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego, słuchaczka podyplomowych Gender Studies IBL PAN.

W 2014 roku debiutowała w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu sztuką „Opowieści Plemienne”. Później współpracowała jako dramaturżka z: teatrami w Zabrzu („Jasiu albo Polish Joke”), Kaliszu („Fantazy”), Tarnowie („Kajzar. Odyseja 1982”), Krakowie („Skowyt”), Białymstoku („Cudowna”), z Natalią Sakowicz (spektakle „Pobudka”, „Romans”), z gliwickim Domem Pamięci Żydów Górnośląskich, czy z feministyczną grupą Teraz Poliż.

Wystawiane, publikowane dramaty: „Ciało Bambina” (Teatr Polski w Bielsku Białej), który znalazł się w spisie „najlepszy / najlepsza (dramat) 2018”; „#rozczarowanie”; „Wyspa Kalina” (TP w Bielsku Białej, spektakl nagrodzony podczas XVIII Festiwalu Dramaturgii Współczesnej Nagrodą Publiczności, Nagrodą Młodych); „108 kostek cukru” (Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu), „Jezioro” (Teatr Dramatyczny w Warszawie), „Wyspa” (Teatr im. W. Horzycy w Toruniu), „Szkubaczki” (półfinał GND), seria dramatów o polskich księżniczkach („Nie jestem twoją córką Mieszko” w półfinale GND, wydany w zbiorowej publikacji Teatr Starego Młod(sz)a Polska), adaptacja powieści Martyny Bundy „Nieczułość” pod tym samym tytułem (Teatr Wybrzeże w Gdańsku) - uznana za Spektakl Roku Województwa Pomorskiego.

Rezydencja artystyczna podczas edycji Sommerblut Festival: Face to Faith 2022, gdzie pisała tekst i opracowywała dramaturgię instalacji sensualnej „Herbarium”.

Powiązane spektakle